מחשוש, אבל אחר

קבלו מתכון לקלאסיקה תימנית, אבל עם טוויסט

יש מצב שכל העדה התימנית האהובה שלי הולכת להתהפך עלי – אבל אני, מה איכפת לי? למען ציון לא אחשה ולמען עוקבי לא אכחד דבר, והנה אני מתוודה. מוכנים? ובכן: את המחשוש, אותו צלי פלא תימני שמכינים בלי שום תוספת נוזלים (כלום! זה בשר, בצל, שום ותבלינים), אני מכין עם תפוחי אדמה וגזר בסיר. כן, אני יודע. לא עשו את זה בתימן. אבל אני נוהג כך בתל אביב ורואה ברכה בעמלי. כי למה שלא נרוויח תוספת על הדרך?

לפני שמתחילים לעבוד, שימו לב שכדי להכין מחשוש צריך חוואיג' טוב. חוואיג' (למרק) הוא תערובת תבלינים תימנית שיש בה הל, ציפורן, קינמון, ג'ינג'ר, פלפל לבן ובגירסה המרקית גם כורכום וכמון. השתדלו לקנות תערובת טרייה בחנות תבלינים (בניגוד לתערובת עתיקה במרכול). זה באמת משנה. ואל תיבהלו מכמויות הבצל והשום – זה כל מה שיש כאן, אז יאללה, תפריזו בכיף.

הבישול ארוך מאוד ועל אש זעירה. צריך לבחוש פעם בחצי שעה, אז תכינו מחשוש רק אם יש לכם ארבע שעות להיות בבית בסביבת הסיר. ותאמינו לי, זה מה-זה משתלם: מתקבל תבשיל דשן, סמיך, כמעט דייסתי, שהרוטב שלו מתקרב בסמיכותו לריבה. אתם תחליטו אם מספיק לכם תפוחי אדמה וגזר כתוספת, או שבא לכם גם אורז ליד.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן