איך אומרים “אושר” בפרסית?

אומרים "אש רימונים". האש (אל"ף קמוצה) הוא תבשיל קציצות ברוטב סגול סמיך. מגישים אותו בשישי בצהריים והוא סיבה מעולה לתת לאחמדינג'ד נשיקה ענקית

יש מי שמחכה למשיח. יש מי שמחכה שהספינה שלו תעגון בנמל. יש מי שמחכה לאחרי החגים ויש מי שמחכה ליום שישי. הסיבה להמתנה ליום שישי היא שבשישי בצהריים, רגע לפני שמורידים הילוך (או מכניסים לניוטרל), מקובל להגיש אש רימונים. זה אם אתם פרסים, כמובן, או אם לפחות יש לכם המזל להכיר פרסים. מדובר באחד מתבשילי הקדרה הטעימים ביותר שהומצאו: קציצות בקר ועשבי תיבול בניחוח כמון, מתבשלות ברוטב סגול וסמיך של סלק, מיץ רימונים ובצלים ירוקים, מוגשות על אורז לבן ומעוטרות בבצל מטוגן וגרגרי רימון. מה אני אגיד לכם – אולי השבת היא מלכה, אבל האש הוא המלך.

 

סגול וסמיך, הרוטב

 

לשכוח גרגרי רימון, האש

הצ'ופר הוא שלא קשה להכין את התבשיל הזה בכלל. אין צורך לטגן את הקציצות, הכל מתבשל בסיר אחד והתבשיל גם משביח עם הזמן – אפשר בהחלט להגיש את השאריות בשבת. תיכף מגיע מתכון, אבל רק עוד טיפ אחד: אם אין לכם כוח, זמן או מעוף לבשל אש כבר לסוף השבוע הזה, דעו לכם שבימי שישי (בלבד!) מוגש אש רימונים משובח, סגול ואותנטי במסעדת 'עדן' בתחנה המרכזית הישנה של תל אביב, בפסאז' שברחוב נוה שאנן 16א'.

ועכשיו לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן