תבשיל בקר בשעועית

מתכון שגר ושכח. מעט עבודה - הרבה תוצאה

כידוע, בשלהי דקייטא צריך לדחוף את החורף כדי לעזור לו להתניע. אני תורם את המעט שאני יכול בבישול מאכלי חורף אפילו שבחוץ תופת. אולי ככה תבין עונת השנה הנכחדת הזו שהגיעה העת לבוא ולהמטיר עלינו גשמי ברכה. תבשיל בקר בשעועית הוא בהחלט מנה חורפית. מי שאוהב בשר שמן – שיילך על אונטריב או אפילו על שפונדרה. מי שמעדיף פחות שומן בסיר – כתף 5 זה הנתח שלו. מכל מקום, מבקשים מהקצב שיחתוך לקוביות, מתניעים מזגן והיידה.

יש כמה טריקים במתכון הזה: ראשית, הרוטב הוא פסאטה. פסאטה הוא שילוב איטלקי בין רסק עגבניות למיץ עגבניות. קונים את זה בבקבוקים (הפסאטה של Mutti מעולה וזולה) וזה רוטב נהדר שאינו מצריך קיצוץ, צמצום ושאר מרעין בישין. עכשיו אני הולך להסגיר שני טריקים שאם תגידו שאני אמרתי, אני אכחיש: ובכן, אין צורך להשרות את השעועית ואין צורך לטגן את הבשר. אני כן משרה וכן מטגן כי אני שמרן ופחדן, אבל שתדעו לכם שכבר ניסיתי בלי, וכיוון שהבישול ארוך מנשוא (לפחות שמונה שעות, ועדיף עשר) אין צורך בהשריה ובטיגון. זה ממש עובד גם בלי.

קוביות כתף 5 מיטגנות (אפשר לדלג על שלב זה)

ולסיום: כדי לחסוך בהכנת תוספות עמילניות, שעה-שעתיים לפני סוף הבישול מוסיפים לסיר כמות נאה של פלחי תפוחי אדמה. אלה מתבשלים ברוטב, והרי לכם תוספת בילט-אין (והרי כלל ידוע הוא שלא משנה מה יש בסיר ובצלחת, תפוחי אדמה תמיד גונבים את ההצגה). ארוחה שלמה בקדירה אחת – מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה?

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן