פשטידה אפויה פעמיים

מינימום עבודה, מקסימום תוצאה (והשתמשנו בכל השאריות מהמקרר!)

הנה מתכון קיץ קלאסי – בלי לטרוח כמעט. הוא מבוסס על בצק עלים קנוי (מי שרוצה חלבי – לבריאות. יש גם פארווה, ללא חמאה וללא מרגרינה). את הבצק אפשר לקנות קפוא ואז להפשיר לילה במקרר ואפשר גם לקנות מצונן ואז להשתמש בו מיד. עוד טיפ בצק חמוד לפני שמתחילים: תשמעו, זה לא בשר. מותר להחזיר שאריות בצק למקרר ואפילו למקפיא ולהשתמש בהן גם אחרי שבוע. זה ממש בסדר.

הטריק שבפשטידה הזו הוא כזה: חותכים את הבצק לשני מלבנים, האחד טיפונת יותר גדול מהשני. מרדדים את שניהם כך שיהיו דקים (הבצק המצונן כמעט אינו מצריך רידוד. הבצק הקפוא מעט עבה וכדי לדקק אותו). מניחים את המלבן הקטן על נייר אפייה ואופים כעשרים דקות עד שמזהיב. זו האפייה הראשונה שתבטיח בסיס פיך במיוחד.

המילוי: כל מה שאוהבים

עכשיו מורחים על המלבן האפוי מעט חרדל וזורים מעל כל מה שאוהבים או שצריך להשמיש כי זה סותם לך את המקרר: אפונה, בצל, שום, זנבות של גבינה צהובה, תבלינים טריים ויבשים וכמובן, אם רוצים אפשר להתפרע גם עם נקניקים או שאריות עוף או צלי. שימו לב: בכוונה אני לא נותן כמויות מדויקות, כי אפשר להכין את הפשטידה בכל גודל – תלוי כמה רעבים וכמה בצק יש. תחליטו על כמויות לבד, אבל שימו לב שחשוב לא לגדוש אותה ביותר מילוי.

כמעט אפס עבודה!

זהו, מכסים במלבן הגדול ומהדקים שוליים. אופים עוד 20-25 דקות עד שמזהיב – ויש. אני מעדיף להגיש בטמפרטורת החדר, אבל אפשר גם חם-חם מהתנור.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן