מקמורה. מה זה?

קבלו מאפה מנגולד שנראה כמו הכובע של הראשון לציון, ממולא בשכבות אורז ושאר אוצרות והוא אפילו טבעוני!

הפעם הראשונה ששמעתי על מקמורה הייתה באינטגרם של נוף עתאמנה-איסמעיל. מדובר במאפה שכבות ירדני שבו נתחי עוף מתבשלים בין כמה וכמה שכבות בצק – איפושהו באמצע הדרך בין פאי ללזניה. אחר כך גיליתי שיש גם מקמורה לבנונית שבה תועפות הבצק מוחלפות בעלי מנגולד. אלה עוברים חליטה קצרה כדי להופכם ל"ממושמעים" ואז מרפדים בהם סיר עמוק ואת שוליו.

חשוב שהעלים יגלשו מעל שולי הסיר

המילוי הלבנוני יכול להיות בשרי או צמחוני ואני סחתי לעצמי – יאללה, נהדר מצווה! הכנתי מילוי טבעוני המבוסס על אורז, עגבניות, צנוברים, בצל וערמונים. אבל בעצם, אפשר מה שרוצים: דגים, בקר, עוף, אגוזים אחרים במקום הערמונים, צימוקים – המקמורה מקבלת הכל באהבה. מחלקים את המילוי לשלוש ובונים שכבות בתוך הסיר המרופד עלים: שכבת מילוי ואז שכבת עלי מנגולד. עוד מילוי ועוד עלים ושוב מילוי ואז קיפול שולי עלי המנגולד מעל. הנה, כך זה נראה:

בסוף מקפלים את העלים מעל האורז

כן, כן, הבנתם נכון: אין ביצה וגם לא צריך. העמילן שבאורז ישמור על המילוי מאוחד ואנחנו נשמור על המנה טבעונית, לרווחת חברינו בעלי המצפון. מעל המקמורה הסגורה יוצקים מיץ לימון, מים וקצת שמן זית, מכסים ואופים שעה. כשהופכים את המקמורה לצלחת הגשה בתום האפייה, מתגלה עוגה ירוקה ויפת מראה הדומה באופן חשוד לכובעו של הראשון לציון. אם תקשיבו היטב, תשמעו רינת מלאכים.

המאפה ה"סגור" לפני הכניסה לתנור

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן