אורז עם תהדיג מצה (כן, כן)

עיצרו הכול! נמצאה התוספת המושלמת לליל הסדר

אנחנו מספיק מסוכסכים עם הפרסים גם ככה, ועדיין, אינני יכול שלא לשתף את המתכון הבא, שיצער אותם מאוד: אורז עם תהדיג מצה. תהדיג היא השכבה התחתונה והפריכה של תבשילי אורז פרסיים. לפעמים היא עשויה מאורז צרוב ולפעמים מתפוחי אדמה. שתי הגירסאות כשרות לפסח, אבל להידור מצווה – קבלו אורז עם תהדיג מצה חמוד, יפה, וטעים להלל.

המצה בתחתית הסיר

ככה נראים שברי המצה בתחתית הסיר. שימו לב שאין צורך בכיסוי מלא-מלא של התחתית. לרווחים בין המצות יסתנן אורז שייטגן בעצמו ויוסיף לשמחת החג. על התהדיג עורמים אורז מבושל ומתובל ואז ממשיכים בבישול. עכשיו,  כבר אמרנו שאין לנו רצון להסתבך עם הפרסים ועדיין, קבלו הרהור כפירה: אני חושב שזעפרן הוא לא כזה שוס. סתם יקר, והטעם לא כזה הורס. כורכום יעשה את העבודה היטב, ולא יצריך רכישת קופסונת קטנה בהון עצום. תראו איך תערובת האורז והכורכום יפה:

בלי כורכום ולבי שטויות. התערובת

ובמה נעשיר את התערובת? או, כאן המקום לתת דרור לאמן הפנימי שבך: אפונה, צנוברים, בצל ירוק, שמיר, זרשק או חמוציות, ברוקולי קצוץ, בצל מטוגן – כל מה שאוהבים יתקבל בברכה. וטיפ אחרון: עדיף להכין בסיר רחב ולא גבוה (או במחבת עם שוליים גבוהים) ככה מתקבל יותר תהדיג וגם בעת ההיפוך, העסק לא מתנפץ.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן