חוץ מארדואן הם מושלמים

לא משנה כמה הנשיא שלהם טרללה. בבורקס, הטורקים הם מעצמה

בעצם רציתי להכין סו בורק – בורקס מים – טורקי. לשם כך, צריך בצק יופקה (yufka) שהוא מין יריעות טיפה יותר עבות מפילו. את אלה חולטים למספר שניות במים (!!!) ומרכיבים מהם בורקס שהוא הבן דוד הטורקי והמוצלח של הלזניה. דא עקא – איפה אני אמצא יופקה?! היה כתוב שיש ב'טיב טעם' במחלקת הקפואים, אבל לא יצא לי להגיע.

אז הכנתי בורקס מפילו, עם טריק מגניב של טבילת עלי הבצק בתערובת ביצים-שמן-מים ועם מילוי פשוט שבפשוטים של רבע קילו פטה וחופן פטרוזיליה. אפילו פלפל שחור לא הוספתי כי כל יופיו של המטבח הטורקי זה שהוא יודע לבד, לא צריך לעזור לו באילתורים (וטורקים חושבים שחריף זה ברברי). אז התאפקתי, ובכלל, מי יכול על מנות שמתחילות במילוי יפה כזה?! לקח לחיים: במטבח, איפוק הוא מעלה גדולה.

המילוי החתיך

הבורקס שלהלן מורכב משכבות רבות של עלי פילו הנערמות זו על זו ברישול חינני. אני יודע, גם כאן יש התמודדות נפשית – רישול זה לא אנחנו. אנחנו אוהבים לסדר, למתוח, לקצוץ דק, ליישר. אז שוב: תתאפקו. הרישול הוא זה שנותן לבורקס את המרקם האוורירי-נפצוצי שלו. והוא גם כיף.

איפוק ורישול – הבסיס

אפייה בת שעה תזהיב את מגש הבורקס לגוון דבשי מרגש וכיוון שפורסים את המאפה הזה לפני האפייה (טריק גאוני!) הוא יוצא מוכן להגשה. אח, שלמות.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן