לה סיטה, שוק הכרמל

בדיוק על קו התפר בין השוק לפאריס הקטנה שבנווה צדק פורחת מסעדה צרפוקאית חדשה ומקסימה

באינסטגרם של 'לה סיטה' שנפתחה של ידי אבישי בן הרוש ואמא שלו, רינה, כתוב: It's not a bar. It's not a restaurant. It's about tradition, culture, family and simplicity. ואני שואל: איך אפשר לא להתאהב? בן הרוש, שותפו של מיקי פרץ בקפה 'תמתי' המשובח והסמוך, רוצה ש'לה סיטה' תהיה מסעדת פועלים בצהריים ומין ביסטרו צרפוקאי בערב. נכון לעכשיו, המקום פועל רק בערבים (המוקדמים: נפתח ב-17:00 והמטבח נסגר ב-21:00) כי קשה לפתוח הכול בבת אחת. על שולחנות מחופים במפות סרוגות, ועל הבר הגדול שתופס את רוב החלל, מוגשים פלאי פלאות. מה שמתוכנן לצהריים ישיר יותר ומזנוני יותר, אבל כאמור, בינתיים טרם התניעו. ואני אומר: אם ניקח אחריות ונלחץ על בן הרוש ואמא שלו, רינה, בסוף זה יקרה. זה לטובת כולנו.

הנה הדלת של לה סיטה, והיא פתוחה לכולם

אוכל: כל מיני מנות שמראות שמי שבמטבח יודע/ת לבשל ואוהב/ת אוכל ואנשים. פסטלים זערוריים במילוי בשר. חלע (כן, חלע. זו אינה שגיאת הקלדה) שהוא מין קונפי בשר, זיתים ועגבניות מיובשות (זו מנה זעירה שמוגשת לצד חמוצים מעשה בית והיא הכוכבת של התפריט, לטעמי), רולדת עוף כמו פעם ולקינוח עוגיות מרוקאיות ("של המלך"). פשוט, לא יומרני, אבל דווקא בגלל זה – מקורי וטעים וכובש לב.

עוגיות של המלך לקינוח

איזה מקום מקסים. הקהל מקסים לא פחות: תערובת של כולם, מנווה צדק ומהבסטות, וכולם מתקבלים באהבה ובחיוך ובחן שכבר חשבנו שאין כמותו. עכשיו לכו לשם ותתעקשו שיפתחו כבר לצהריים.

מה הבוטן ליין

תביאו עוד כאלה
מסעדת לה סיטה
דילוג לתוכן