פגשתי עופות שמחים

ואכלתי אותם. הנה מתכון לעוף יווני צוהל, טעים, צבעוני ופשוט

לא שליוונים יש הרבה סיבות לשמוח כרגע, אבל המתכון שיובא להלן הוא בכל זאת יווני מאוד וצוהל מאוד: רצועות חזה עוף מוקפצות עם ירקות ים תיכוניים טעימים (כולל עגבניות מיובשות!). התוצאה צבעונית מאוד וטעימה מאוד, והתיבול בדבש וקינמון מוסיף לכל העסק מקוריות על גבול המסתוריות.

את המצרכים מכינים מראש, עוף יווני

בנוגע לעגבניות: אפשר להשתמש בעגבניות מיובשות משומרות בשמן ואז להשתמש בשמן שלהן במקום השמן המופיע במתכון. אישית, כיוון שאינני סומך על יצרני העגבניות ועל השמן בו הם משתמשים, אני מעדיף לקנות עגבניות מיובשות שאינן משומרות בשמן (לפעמים קוראים להן "עגבניות לחות"). יש להן מרקם לדרי נהדר וכמובן – הן הרבה פחות משמינות. ויש גם עגבניות מיובשות ממש – כאלה שאינן לחות בכלל ומרקמן מעט עצי. זה בסדר – משרים אותן במים פושרים לחצי שעה והן הופכות לעגבניות לחות!

הכנת המנה הזו מהירה ופשוטה ויכולה להיעשות ממש בזמן שהאורחים מנשנשים את המנות הראשונות (זאת בתנאי שזכרנו להשרות את העוף מבעוד מועד). כדי לפשט את ההכנה עוד יותר וכדי למנוע בלגאן במטבח, כדאי לקצוץ את הירקות ולגלען את הזיתים מבעוד מועד ולהחזיק הכל בקערה אחת (ראו תמונה). זה כמו שעושים בתכניות בישול בטלוויזיה – אם הכל מוכן לך מראש, הכל פשוט ומהיר יותר. ברור שצריך למצוא מי יעשה את זה בשבילך. בטלוויזיה יש מטבח אחורי. בחיים יש בעלים, ילדים או את/ה עצמך (מה לעשות, העולם עדיין אינו מושלם).

מגישים את המנה הזו עם התוספות הכי פשוטות – אורז לבן או פתיתים. אין צורך במשהו מתובל יותר. פחמימה נייטרלית מספיקה, כי הרוטב המתקתק ויהרקות הנגיסים מספקים את כל הטעם הנחוץ. אפשר להניח ממש על האורז או הפתיתים ואפשר על יד. קצת סלט חסה, כוס יין או בירה, ויצאתם אלים יווניים.

תגיות
דילוג לתוכן