פאטוש בר – אחלה מן ברלין

בית האוכל הכי יפה בארץ נמצא בחיפה, והוא לא פחות מעוצר נשימה

פעם, כשפרצה מחאת המילקי הדי מתייפייפת ודי מפונקת, התרעם עמוס עוז ואמר "אז אני בדקתי איפה המילקי הכי זול וזה דווקא לא בברלין. זה בבנגלה-דש. למה שלא תעברו לשם?". ואתם יודעים מה? ברלין באמת מקסימה אבל מי מקסימה הימנה? חיפה. למקרה שלא האזנתם לאלבומו המדהים של פרג' סולימאן 'אחלה מן ברלין' (יותר יפה מברלין, בתרגום חופשי. והכוונה היא לחיפה) וללהיט הענק שבו 'שאלות בראשי' – הנה קישור. אל תחמיצו (יש גם עם כותרות באנגלית. המילים שוברות את הלב): https://bit.ly/3dTnEyk

טוב וטעים וישיר, הנגרוני

כן, אבל איך כל זה קשור לאוכל? או. תשמעו: ברחוב הנמל 6 בחיפה יש בית אוכל שנקרא 'פאטוש בר'. אני אומר לכם באחריות שלא ראיתם מקום ענקי ויפה כזה לא בחיפה ולא בתל אביב וגם לא בברלין. אתה נכנס וזה לא חוץ לארץ – זה חיפה. זה שלנו. זה מרהיב! צוות ערבי חיפאי מתוקתק ואדיב מגיש לך אוכל פשוט וטעים וקוקטיילים מעולים שבמעולים. הנגרוני שקיבלתי שם היה המדויק והטוב ביותר ששתיתי בארץ, ותודה לאל, לא ניסה להתחכם: לא הוסיפו לו הל, לא החליפו את התפוז בחבוש, לא בזקו עליו מלח – פשוט הכינו נגרוני טוב וטעים וישיר במקצוענות מרגשת. זה לא מעט.

פשוטות ולא מתיימרות, קציצות פריקה

התפריט (בערבית, עברית ואנגלית, לפי הסדר הנכון הזה) אינו ענקי, וכולל כריכים, סלטים וגם עיקריות מהמטבח הערבי הפופולרי ומהמטבח הכללי. הפטאיר שרציתי אזלו, ובמקומם קיבלתי קציצות פריקי ממולאות, טעימות, ומטוגנות לתפארת. זה לא אוכל מעודן וזה לא אוכל מתיימר. זה אוכל טעים וישיר ופשוט ולא יקר מדי (ראשונות בסביבות ה-50 ש"ח, עיקריות בסביבות ה-70, אלא אם מתפרעים והולכים על סטייק). אבל עזבו את האוכל. העיקר באווירה – כמה יפה שם! כמה גדול ויצירתי ונון-שלאנטי ומלא סגנון חמוד ולא מתאמץ. איזה כיף שיש מקום כזה בנמל, בחיפה, בארץ.

נון שלאנטיות מלאת חן, פאטוש בר

 

לסיום, אני חייב מילה טובה על עיריית חיפה. כן, כן, על עיריית חיפה. מתחם הנמל, שסומן על ידי העירייה כדבר הבא, קורם עור וגידים. הוא שוקק מסעדות מיוחדות וצוהלות, הוא מגונן, הוא מואר, הוא מלא מיזמים חדשים ומכללות נובטות בו על ימין ועל שמאל. עוד קצת מאמץ בתחזוקה (שהיא לא משהו) וזה אחד המקומות השווים בארץ. שאפו.

מה הבוטן ליין

המקום הכי יפה בארץ
מסעדת פאטוש בר
דילוג לתוכן