אושפלאו [ועוד פלאות (בבני ברק!!!)]

קבלו: בר אוכל אוזבקי בבני ברק סיטי!

נכון כשאומרים לכם אוכל בוכרי (או אוזבקי) ישר אתם חושבים על מסעדה אותנטית, פשוטה, עממית, נידחת, ריחנית, שמחה ופרברית? אז אנא, נתקו את עצמכם מהחשמל וחברו בחזרה. זה הזמן לעשות ריענון: קבוצת המסעדות סמרקנד פתחה בר אוכל אוזבקי ב(תתכוננו להרבה לע"ז) מגדל LYFE שבמתחם BBC (שאינו קרוי על שם איגוד השידור הבריטי, אלא נקרא 'בני ברק ביזנס סנטר', שהרי כל העסקים בבני ברק נעשים באנגלית). אבל עזבו אתכם מהלע"ז – הכתובת היא דרך ששת הימים 4, והמסעדה החדשה עצומה בגודלה, צוהלת בצבעיה והאוכל – האוכל הוא כל להיטי המטבח האוזבקי שאין לעמוד בפניהם.

האושר, קווים לדמותו

קודם כל השם – אושפלאו, על שם תבשיל האורז המוכר, עם נתחי בשר כבש (בארץ משתמשים בבקר, אבל לפעמים מוסיפים שומן כבש בשביל הטעם), בצל וגזר. אבל לפני שמגיעים למאכל הזה, שהוא מנה עיקרית, איך אפשר שלא להתפתות לטעום את כל הבצקים הממולאים של האוזבקים-בוכרים? שמות כמו גושגידז'ה, צ'יבורק, ביצ'ק והכי חשוב: בילישי, שהוא לביבת בצק שמרים גדולה במילוי בשר מטוגן, ואם מכינים לך אותה סימן שמישהו באמת משקיע (ראו למטה משמאל בתמונה). היה טעים לאללה.

וכמובן לא לשכוח את הסלט של העדה – מלפפונים, עגבניות ובצל בתיבול של חומץ. והלחם האוזבקי הטעים שמגיע ישר מהטאבון. אח, זו כבר ארוחה שלמה.

דושפרה של קיץ

אבל רגע, הזמנו גם דושפרה של קיץ – אותם קרפלך אוזבקיים שבקיץ מגישים אותם בצלחת שטוחה עם מעט ציר כרוטב ובחורף בתוך קערת מרק. הגיעה מנה יפה אבל הדושפרונים קצת התפרקו – פה אפשר היה להשתפר. לעומת זאת, שיפוד הכבש (שאינו מופיע באופן קבוע בתפריט אבל היה מנת היום) כיכב – נתחי כבש עם עצם על שיפוד, עשויים לתפארת.

'אושפלאו' היא ספק מסעדה ספק מזללה של אוכל רחוב או אוכל מהיר שמכוונת מן הסתם אל תרי"גי עובדי המשרדים במגדלי העסקים שמעל. היא קצת פחות כבדה מאחיותיה ברשת 'סמרקנד' בתל אביב ובאור יהודה וקצת יותר פופית, או בת זמננו. יש מי שיראו בזה יתרון ויש מי שיראו בזה חיסרון, אבל כך או כך – מדובר במקום טעים וזול עם שירות מצוין ועם חניון ענקי למטה. וכך, מרוב התלהבות מהיתרונות, שכחתי להזמין אושפלאו (!).

ניחא, בפעם הבאה.

מה הבוטן ליין

בוכרה של המאה ה-21 בבני ברק (טעים!)
מסעדת אושפלאו
דילוג לתוכן