קובה סלק בצבע סגול לוהט

את הטיפ לצבע הסגול הלוהט לקחתי מהבשלן רון יוחננוב. את שאר הטיפים אספתי במשעולי החיים

מרק קובה סלק סגול הוא אחת המנות המחממות, המשביעות, הביתיות וגם המרשימות ביותר. הצבע מסנוור, והנה טיפ שלמדתי מהאתר של הבשלן האליל רון יוחננוב: אם מרסקים במעבד מזון סלק אחד עם קצת מים ומוסיפים למרק, מתקבל צבע עוד יותר הורס. חשוב, כמובן, לא להשתמש בסלקים בוואקום, אלא בסלקים טריים שצבעם זוהר.

קובה סלק, ככה זה מתחיל

יש בצקי קובה רבים – עם קמח ובלי, מבורגול ומסולת ומשילוב – ויש דרכים רבות למלא אותם. מנסיוני, הבצק שעובד הכי טוב הוא הפשוט ביותר: סולת ומים. אני מוסיף לו גם כורכום, מלח ופלפל בשביל צבע וטעם. כולם מתפעמים מהשיטה התחמנית למילוי קובות: מכינים גולגולים של מילוי, מקפיאים ואז עוטפים בשמיכת בצק. זה אחלה, אבל לטעמי זה יותר מטריח מהמילוי הפשוט והרגיל: משטחים בצק על יד רטובה, ממלאים בתערובת בשר וסוגרים. לוקח שתיים-שלוש קובות להתאמן, אבל אז זה רץ. ולא לשכוח: אפשר להכין קובות מראש ולשמור במקרר או במקפיא.

עוד טיפ חשוב: ניתן להכין מילוי טבעוני לקובות, מה שיהפוך את כל המנה לטבעונית: אני מכין פירה מתפוח אדמה אחד ובטטה אחת, מעשיר אותו בבצל ושום מטוגנים ואם בא לי גם בערמונים, פטריות ותבלינים (חשוב שלמילוי יהיה טעם עז). יוצא גן עדן. וא-פרופו טעם עז: מרק קובה אינו מנה לביישנים. הצבע צריך לזעוק, הטעם צריך לצרוח. אז כן, יש לא מעט לימון ולא מעט סוכר במרק הזה, אבל זה כל הכיף.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן