כוכב הצפון 2

'לונא ביסטרו' בקניון ביג בנצרת היא, בפשטות, אחת המסעדות הטובות בארץ

מסכנים החבר’ה מנצרת עילית (סליחה, נוף הגליל). עד שהם התארגנו על רעיון העוועים של “מיתוג מחדש” של עירם, מתברר שבמעשה הנמהר הזה הם ניתקו את עצמם לא רק מעיר שיש לה אלפי שנות הסטוריה, שיש בה תרבות, ויופי וחכמה ומסורת ושווקים וארכיטקטורה ומעל לכל אלה – תושבים נעימים ומוצלחים למשעי, הם ניתקום את עצמם גם מ’לונא ביסטרו’, שנמצאת במתחם ביג הנושק לנצרת ולנצרת עילית (סליחה, נוף הגליל). איפה הקניון? בעיר הישנה או החדשה? זו בדיוק הנקודה: למי אכפת.

בואו נעבור לאוכל: ‘לונא ביסטרו’ היא אחת המסעדות המשובחות בארץ. חד וחלק. היא מגישה אוכל ערבי עתיק שעשוי ביד בוטחת ומודרנית. יש בה שירות ללא רבב, נוף מרהיב ואוכל שיכול לגרום לגבר מבוגר לבכות. מנת הדגל היא המעשוקה – תבשיל סורי מלכותי של קציצות ברוטב ג’ינג’ר, תמרים ומי ורדים. לונא זרייק, בעלת המסעדה, למדה את המתכון בשיחת סקייפ (!) מגברת סורית בלונדון.

מנה מלכותית, מעשוקה

אבל לא להתמלא מהראשונות המופלאות והעיקריות המושלמות! חייבים לשמור מקום לקינוחים: מעמולים שהם אמנות (לונא מקשטת אותם בעזרת מצבט נחושת ייעודי שהיא ירשה מסבתא שלה “ושהוא הדבר הכי חשוב במסעדה”), עוגיות קיזחה שחורות ומרירות וקינוח מופלא שעשוי מנתחי דלעת משומרים במי סיד (כן כן).

איזה איף שיש מסעדות כאלה בארץ. שווה נסיעה במיוחד מכל מקום. גם מחו”ל (ואפילו מנוף הגליל).

מה הבוטן ליין

קשה, אבל לשמור מקום לקינוחים!
מסעדת לונא ביסטרו
תגיות
דילוג לתוכן