שבועות כל השנה

מי שמחכה עד שבועות כדי לגלגל בלינצעס לא יודע מה הוא מפסיד

בואו נתחיל מפונטיקה: בלינצעס זה בלי עי"ן גרונית. בלינצ'ס זה בלי CH. זה בעצם הרבים של בלינץ באשכנזית (שום קשר לבליץ על לונדון). קאפיש?

 

החביתיות המגולגלות טעימות בכל דרך וצורה. אפשר למלא אותן בנוטלה, בחמאת בוטנים, בריבת חלב ובכל מה שאוהבים, אבל אין ספק ששוס השוסים הוא מילוי חלבי של גבינה מעורבת בשמנת (עם קצת צימוקים בשביל הנשמה). מי שיש לו מחבת טפלון אובה או מחבת עם ציפוי אבן – כזו שאינה מצריכה שמן ושום דבר אינו מדבק אליה – שיחק אותה. או אז החביתיות פשוט נצרבות קלות ומחליקות בחוצה מהמחבת. מי שיש לו מחבת נירוסטה רגילה יסתדר די בקלות: בין טיגון חביתית אחת למשנה, שמים על המחבת גושון חמאה בגודל חרצן קלמנטינה, מורחים אותו על המחבת במגבת נייר וזהו – אנחנו מסודרים. לא להפריז בחמקה! רק טיפ-טיפ-טיפ טיפונת!

החביתיות. חשוב לצרוב יתר על המידה

חשוב להקפיד על חום בינוני. לא כזה ששורף, ולא חלש מדי. בינוני. ובאשר למילוי – לדעתי הכי טעים זה תערובת של חצי-חצי גבינה לבנה 5% ושמנת חמוצה 9%. זהו. צא צריך להתפרע עם אחוזי השומן. זה מספיק. וגם לא צריך קצפת מלמעלה – מוסיפים ריבה או מרקחת (אני הוספתי גם דובדבנים כבושים באלכוהול שנשארו לי מווישניאק נושן) – ואתם מסודרים לאללה.

 

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן