איך אומרים המבורגר בערבית

אדם מתברך בשכנים חכמים - למה שלא ילמד מהם? קבלו מתכון להמבורגר ערבי

עראאיס הם ההמבורגר של הערבים. והם טעימים יותר, כמובן, וגם פשוטים יותר ומתאימים למנגל כמו מכסה לסיר. במקום לטגן או לצלות קציצות ולהכניסן ללחמניות ספוגיות עם רוטב, בעראאיס מכינים תערובת בשר טחון ועשבי תיבול, דוחסים לפיתה, מושחים בשמן זית וצולים על גריל. היתרונות על המבורגר תעשייתי ברורים, אבל גם דיזיינר-המבורגר יתקשה להתחרות בפלא הערבי הפשוט הזה: הבשר שבפיתה מגיר את עסיסו לתוכה, הפיתה נצלית היטב על הגריל, מקבלת טעמים מעושנים והופכת לשחומה ופריכה. בניגוד לתחושת ה"מוש" שיש בזלילת המבורגר, כאן יש שילוב מרקמים מרהיב של פריכות מתפצחת של הפחמימות ונימוחות דשנה של הבשר. מה רע?

עם טריק בתיבול, התערובת

הסוד טמון, כמובן, בתערובת: הבשר צריך להיות קצת שמן, מאוד מתובל ולא עבה מדי. 300 גרם בשר טחון יספיקו בקלות ל-4-5 פיתות. לא להתפתות לדחוס. זה הופך את העסק ללא אלגנטי. מעשירים את הבשר בעשבים, בצל, פלפל צ'ילי טרי ושום כמובן. בנוסף, אני אוהב להגניב לתערובת קורט קינמון שמעמיק את טעמי הבשר. ערבים אסלים עושים את אותו טריק עם פלפל אנגלי טחון. לבחירתכם.

וכמובן – אין הכרח לצאת לשטח ולהבעיר פחמים. אפשר בהחלט להכין עראאיס על מחבת פסים בבית, בלי עשן. זה יוצא כמעט אותו דבר וזה פתרון מושלם לארוחת צהריים או ערב זריזה, שאינה מלכלכת כלים, כמעט. אבל כן, ברור שזה הכי טוב תחת כיפת השמיים. יש בהחלט מצב שזה הלהיט של פיקניקי הקיץ הקרוב.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן