נס חג השבועות

זהירות! המתכון שלהלן משנה חיים!

תראו מה זה חוסר צדק. תראו כמה יחסי ציבור יכולים להשפיע: כולנו מכירים את נס חג החנוכה (למי ששכח: פך השמן). כולנו מכירים את נס חג הפסח (למי ששכח: חצינו את ים סוף בחורבה ובלי כפכפי פלסטיק ולא דרכנו על קיפודי ים). כולנו מכירים נס קפה (למי ששכח: זה מגעיל). כולנו מכירים את נס הרים (למי ששכח: אתר פיקניקים מומלץ ליד ירושלים). אבל מי מכיר את נס חג השבועות? אף אחד! מזעזע. פשוט מזעזע.

אז תנו לי לחדש לכם: נס חג השבועות הוא מנת החצילים הדיאטתית שמכין הנפלא בטבחים, פבל קפלן המלך, ב'פיצרון', המסעדונת הצמחונית הדגולה  של אמא של הבת שלי, בשדרות ההשכלה 1 בתל אביב. בזכות פבל, 'פיצרון' הפכה (ותרשו לי לציין שעם כל הגילוי הנאות, אני באמת מתכוון לכל מילה) לאחת המסעדות המרגשות בתל אביב. מוגש שם אוכל צמחוני במיטבו: טעים, לא משמין, מקורי, ביתי, משביע וזול (עד כאן בזכות פבל וגם בזכות אוריתה, הטבחית הנוספת) באווירה מטורללת ומצחיקה להפליא (זה כבר בזכות אמא של הבת שלי ושאר הצוות). יש מנות כמו קיצ'רי עם ירקות קלויים, בלינצעס מקמח מלא (!!!) אפויים בתנור ומוגשים לצד סלסת פלפלים ועגבניות, פשטידה מקמח מלא וירקות, עוגת גזר ושוקולד, עוגת סלק ותפוזים והשוס הגדול מכולם – החצילים הממולאים בריקוטה.

מדובר בחצילים שאינם מטוגנים, חלילה, אלא מוברשים במיקרון אחד של שמן זית ונאפים בתנור, או-אז ממולאים בריקוטה 5% ונאפים בחום גבוה. כשהם יוצאים מהתנור עורמים עליהם סלסת עגבניות (עם טיפונת זערורית של שמן, כי אנחנו בענייני דיאטה) והשילוב הזה של לוהט וקר עושה "פססססססססססס" שגם יוצר רושם עצום במסעדה (או בבית) אבל לטעמי, הוא הדרך של היקום להודות לפבל על גאונותו ולהודיע שכולנו מתרשמים ממנו נורא.

הסלסה של פבל (צולם בפיצרון)

 

החצילים של פבל (צולם בפיצרון)

לכבוד שבועות ניאות פבל לתת לי (ולנו) את המתכון למנה הזו, שהיא יפה, משביעה, וירטואוזית ובעיקר טעימה לאללה. כדאי לכם להכין בבית לכבוד החג, והכי-הכי כדאי לבוא לפיצרון ולאכול שם. שוב: זו המסעדה הכי מתוקה בעיר עם אוכל מדהים וזול וכמובן, עם הקפה הכי טובה בעיר (כי אם פבל הטבח הוא מלך, הרי שרועי הבריסטה הוא קיסר).

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן