תתכוננו: אתם הולכים להתאהב!

מסעדת 'זכאים' הטבעונית שנפתחה ממש עכשיו בתל אביב היא אחד המקומות המתוקים, היפים, הטעימים והזולים בעולם.

פעם בכמה שנים זה קורה: פתאום, משום מקום, צצה מסעדה חדשה שהיא כמו משב רוח מרענן, חף מפלצנות ומיומרה, מלא חן וטוב טעם, והלב ממריא אל על. ‘זכאים’ היא בדיוק מקום כזה. היא נפתחה על ידי הילה, הראל וחני זכאי, שתי אחיות ואח מאשדוד, ממוצא פרסי “עם אמא שבינה ובין טבעונות אין דבר וחצי דבר, אבל שכבר פיתחה מתכון לגונדי טבעוני”. החלל המרווח ויפה התואר רוהט במיטב השיק של שוק הפשפשים, אבל הכל נראה נקי ומתקותק ואין הרגשה, כמו בכמה מסעדות פשפשים אחרות בעיר, שכשתחזור הביתה תגלה שהפשפשים חזרו אתך.

הכל מקורי ב’זכאים’. איך שאתה מתיישב אל שולחן הווינטג’ שלך, מניחים לך צרור של חמלה מלאנה על השולחן (חמלה מלאנה זה חומוסים טריים על הגבעולים). כן, כן, הרבה לפני שהיפנים והצפון תל אביבים אכלי אדה ממה, הירושלמים והערבים אכלו חמלה מלאנה. בירושלים קולים אותם. כאן מגישים אותם טריים, וזה נשנוש חמוד ומקורי לפתיחה. יש גזוז פרסי מתוצרת בית וקוקטיילים עם אלכוהול אמיתי אבל עם טוויסט טסעוני. וגם מים מגישים לך: בכוסות וינטג’, כמובן, עם פרוסת לימון, ובלי שום צורך להתחנן. אחר כך מגיע התפריט והוא עשיר ומגוון ולא משעמם בכלל (למרות השם הרע, או לפחות העגמומי, שיצא למטבח הטבעוני).

יש ממולאים נפלאים – עלי כרוב ממולאים בתפוחי אדמה. ויש “חציל ממש טעים” כפי שהוא מוגדר בתפריט, ואכן, הוא ממש טעים, קלוי ומוגש על תבשיל עגבניות עם שלולית קטנה של טחינה וחלה טעימה (בקרוב: חלה מאפה בית!). יש תפוחי אדמה קרועים ביד עם קטשופ תוצרת בית (!) שנראה שיהיו הלהיט הגדול. את חומר הגלם של המנה הזו (קרי: תפוחי אדמה) אפשר לראות בתצוגה שבמזנון עוד לפני הבישול ולגלות שמה אתם יודעים – יש עליהם ממש אדמה! ויש סלט מבושל של גבעולי תרד ואגוז ברזיל (המנה הזו פחות זהרה) ויש סשימי נפלא ויפה תואר של בטטה ואבוקדו.

חמלה מלאנה לפתיחה

 

סשימי טבעוני לגמרי

 

האגסים היפים בתל אביב

 

תפוחי אדמה עם אדמה!

יש גם בירות של מבשלת אחוזת בית ושני קינוחים: אני טעמתי פאי פרג ואגסים נפלא (בלי ביצים!) המוגש עם רוטב תות חמוד. יום למחרת זכיתי לראות את המחבת עם האגסים המזוגגים מונח להצטנן על הדלפק, ולטעמי זה היה אחד המראות היפים ביותר בתל אביב באותו יום. גם השירות נעים והצוות שבמטבח (צוות די גדול מלבד שלושת האחים) נרגש ומוכשר ולבבי. המסעדה הזו היא ה-מקום לדייטים ראשונים (תמיד יש על מה לדבר אל מול תפריט שכזה), ה-מקום לקחת אליו תיירים מחו”ל (שיקנאו!) וה-מקום לאכול בו טוב, טעים, בריא ובזיל הזול.

ארוחה מלאה ליחיד תעלה פחות ממאה ש”ח. רוצו לשם.

מה הבוטן ליין

טבעונים, צמחונים, קרניבורים - כולם חייבים לגשת לשם.
מסעדת זכאים
דילוג לתוכן