סוד מזרח תל אביבי קטן

אני מסגיר לידיכם את בית הקפה השכונתי שלי, עם הלחמים הטובים בעיר

כן, כולם כבר יודעים – מזרח תל אביב זה ה-דבר. שם בונים, שם קונים, לשם כולם עוברים ובכלל – העתיד שייך למזרחיים. אני עברתי לשם לפני עשרים שנה בדיוק, רגע לפני תום האלף. יש מצב שאני הראשון שקנה ביוקר בשכונת ביצרון. לא התחרטתי לרגע אבל לפרקים, סבלתי ממחסור היפסטרי אקוטי. שהרי על מה יחיה התל אביבי? על אספרסו ולחם שאור. אבל איפה יש להשיג? במשך שנים חייתי אני במזרח, וספקי צרכי הבסיסיים בסוף מערב.

לפני קצת יותר משנה הכל השתנה כשערן שרויטמן, כן, ההוא שהוא גם שף וגם פסל, החליט שמה שבא לו לעשות בחיים הוא לפסל לחם. הוא פתח מאפיה זערורית בשם ‘שרויטמן’ שבה מוגשים מאפים, פרעצלים שאין כמותם בכל הארץ ולחמים מופלאים בתכלית. מהלחמים מכינים גם כריכים, לאו דווקא כשרים (וזה נדיר, שהרי הפיתוי להיות חלבי-כשר כשאתה בית קפה הוא עז מאוד. אבל כאן מגישים גם בשר).

חיש קל התמכרתי, יחד עם כל שכני המזרחיים. בבוקר צריך לבוא מוקדם (בשעות העומס אין סיכוי למצוא שולחן) ואז, לצלילי ג’אז איום ונורא ושורט אזניים, מגישים לך קפה נהדר ואת כל הכריכים והמאפים והלחמים שציינתי. השירות נפלא, האחווה התל אביבית שורה על אלה שתפסו שולחן, והכי כיף לראות את כל ההורים המרוטים עושים דאבל פארקינג פראי באין כניסה ומחישים את ילדיהם – צבעוניים וחייכנים ומנומנמים ונראים כמו סוכריות – אל הגן הסמוך. אתה מביט במראה החמוד הזה, לוגם מהקפה שלך, נוגס בפרעצל ואומר לעצמך “תודה לך אלוהים על זה שכבר עברתי את הגיל הזה”.

מה הבוטן ליין

אחלה קפה ולחם אליפות.
מסעדת שרויטמן
תגיות
דילוג לתוכן