שמח ברחובות

מה אתם יודעים - לא מסעדה חדשה ומוצלחת אחת נפתחה ליד המכון, כי אם שתיים!

אמרו שהמנהל של ‘המו ומו’ האגדית ברחובות פרש ופתח מקום חדש. ‘המו ומו’ ממשיכה לתפקד ולהצליח בלעדיו, אבל הוא כבר במקום אחר. חיש קל (טוב, בעיכוב מסוים, לוקח זמן למידע להגיע מרחובות לתל אביב) יצאתי לבדוק. מתברר שאכן, הקפיטריה החלבית של הסינמטק ברחובות הוסבה לבראסרי בשרי לגמרי, כולל לבן, כולל פירות ים. שני היתרונות הבולטים של המקום החדש הם מגרש חניה בחינם (בחינם!) ממש מאחורה ומרק פו (Pho) ויאטנאמי, המתבשל יומיים ברציפות וטעמו כטעם המן. אמנם אני מעדיף פרוסות בשר בפו שלי, וכאן מגישים בשר טחון, אבל זה בהחלט מרק מופלא בתכלית (תמונתו ברביעייה למעלה משמאל) והוא יהיה מועמד בטוח לאליפות המרקים של הסתיו, לכשיגיע.

מעבר ליתרונות אלה, ‘סינמה 5’ היא מקום עם עתיד גדול והווה נחמד. עוד קצת דיוקים ויש לנו בינגו. אבל עזבו – מתברר שאותו איש פתח לפני חודשים אחדים את ‘החמארה’, מעין מקבילה רחובותית מטורללת ושמחה של ‘מחניודה’ הירושלמית, ממש על רחוב הרצל, ליד המכון. מה שנחמד בחמארה, מעבר לאווירה בבלתי מכופתרת, הוא שהתפריט לא רק עונתי, אלא “משתנה פעמיים ביום, ממש מדי שש שעות”, כדברי הבעלים, “לפי מה שיש ומה שבא לנו. חוץ מזה, יש ארגזים עם סחורה על הקיר, ואם אתה רואה שיש לנו כרוביות, נניח, ובא לך כרובית מטוגנת – תבקש מהטבח ואם יש לו זמן – למה לא?”.

בתמונות אפשר לראות כוסית קמפארי, סיגאר ממולא בלשון בקר עם טחינת סלק וביצה, וגם כריך סרדינים (עם לחם של ‘אדון שיפון’!). הכל נפלא וזול וטעים, ואומרים שבלילה, מה אתם יודעים, זה ממש גן חיות. שובבים, הרחובותים האלה.

מה הבוטן ליין

מסעדת סינמה 5 + החמארה
דילוג לתוכן