הייתי בגן עדן

והוא נמצא באיזור התעשייה של אשדוד!

שמתם לב שיש המון מסעדות בוכריות בארץ? שמתם לב שזה נהדר? אוכל בוכרי הוא פלא: גברי מאוד, בשרי מאוד, כבד מאוד, אבל מצד שני מצריך יד נשית ועדינה בגלל התחכום. וכמה נחמד שיש לא מעט מסעדות המתמחות במלאכה הזו ומגישות אוכל בוכרי נהדר. קחו למשל את ‘ראיחונה’ באיזור התעשייה באשדוד – לא השכונה הכי יפה ו/או מטופחת בארץ, חייבים להודות – איזו מסעדה נהדרת! כמה טעים שם! והעסקיות עולות הרבה מתחת ל-50 ש”ח.

אני מצרף שתי תמונות – למאפים המשולשים קוראים ‘סמסה’ ואכן, זה מתכתב עם ה’סמבוסק’ שאנחנו מכירים אבל זה הרבה יותר עדין והרבה יותר אפוי. הם ממולאים בבשר קצוץ ובצל ואישית, לא הצלחתי להפסיק לאכול אותם. יש סמסה בכל מני מילויים כמו דלעת או תפוחי אדמה וזו שמחה גדולה. מעטפות הבצק המטוגנות שבתמונה למטה הן צ’יבורק. גם הן ממולאות בבשר ותתפלאו, אבל זה שהן מטוגנות אינו אומר שהן שמנוניות – בכלל לא! הן מגיעות לשולחן מתפצחות, יבשות מבחוץ, עסיסיות מבפנים וללא טיפת שמן מיותרת.

אחר כך יש אוש-פלוב (תבשיל האורז, הבשר והגזר הבוכרי המסורתי), שיפודים וגם בחש למי שרוצה. ולקינוח – שימו לב: יש צ’אק צ’אק מתוצרת בית! צ’אק צ’אק, למי שאינו מכיר, הוא מאפה של מעין אטריות בתועפות של דבש וזה כמובן, אסון לדיאטה, אבל למי אכפת.

ומה זה ‘ראיחונה’? “בית גן עדן” משיב המלצר האדיב. בחרו שם מצוין וקולע.

מה הבוטן ליין

אחת המסעדות הבוכריות הטובות בארץ
מסעדת ראיחונה
דילוג לתוכן