היורש של הסורי

שלוש חומוסיות מגישות קומפלט בנוסח 'הסורי' מרחוב מל"ן בכרם התימנים, שנסגר. איפה הכי טוב?

כשהסורי מרחוב מל”ן בכרם התימנים סגר את שעריו, הייתה התגובה התל אביבית תערובת של היסטריה, תיאוריות קונספירציה ותקוות משיחיות לעתיד טוב יותר. ככה זה כשמכורים לקומפלט משובח במיוחד ושירות… משובח פחות. שבועות נקפו, חודשים חלפו, והנה נפתח באותה משבצת נדל”ן מקום חדש, ‘חומוס דני’ משוק הפשפשים, והוא מגיש קומפלט לא רע בכלל (ואפילו טוב).

דא עקא, ברחוב ז’בוטיסקי 41 ברמת גן, נפתח מקום הנקרא ‘הקומפלט’ (במקום החומוסייה של יורם ארבל, שנסגרה) הטוען שהוא מכין את מנת הקומפלט “הכי קרובה למקור של הסורי, ואנחנו לא יכולים להסביר למה”. אכלתי שם, ויש לציין שהחבר’ה נוהגים בקומפלטם בכבוד הראוי. יש להם אפילו חומוס מיוחד לקומפלט וחומוס רגיל למנות אחרות. כמו כן, הם מגישים מרק תימני טעים ואפילו מאכלים בוכריים. כך שאם אתם מאמינים שרמת גן וחומוס הולכים יחד (ולמה לא, הרי משם הגיע בהדונס המקורי), זו אופציה ברוכה ומומלצת.

אבל החדשות המשמחות והמרגשות ביותר הן שברחוב הלל הזקן 10 פתח לאחרונה בנו של הסורי המקורי חומוסייה הנקראת – איך לא – ‘הסורי’, ומוגש בה קומפלט מושלם. המקום גדול ומרווח ודו מפלסי, השירות לבבי יותר ממה שהיה פעם והטעם – צפיחית. רוצו לשם.

מה הבוטן ליין

הקומפלט של הסורי מוגש שוב, ברחוב הלל הזקן 10 בתל אביב
מסעדת הסורי
דילוג לתוכן