דוד שלי אמר לי פעם “אני לא התחתנתי עם דודה שלך, עד שראיתי את הרגליים של סבתא שלך”. חשבתי על כלל-החיים הזה כשהציעו לי במסעדה החמודה למשעי ‘הקדרה החמישית’ בפתח תיקוה מנה בשם “שוקיים של אמא”. טוב, אצלם אלה שוקי עוף, בסגנון שבו אמא מבשלת – עם רוטב שנספג בפתיתים או באורז ועם תבלינים טעימים כאלה. אחלה מנה, אגב.

המסעדה עצמה, על שמה המצודד (הומאז’ לרחובות זוהרים יותר מז’בוטיסקי הסמוך, בערים תוססות יותר מפתח תיקוה שמסביב), שוכנת בבית קטן ברחוב שנקר 3. מבחוץ היא לא נראית משהו והאמת – גם מבפנים היא די צנועה. אלא שאז אתה שם לב שהכל לא סתם נקי אלא ממש מבהיק. בר הסלטים, למשל (הכל חופשי) הוא אקווריום עם כיסוי זכוכית ללא רבב, וחכו עד שתראו את המטבח (ואתם תראו – צמד בעלי הבית מתעקשים שלקוחות ייכנסו למטבח לראות כמה הוא נקי).

‘הקדרה החמישית’ היא מסעדת פועלים לכל דבר: ההזמנה מהדלפק, יש בשרים על האש (או מנה מבושלת) עם שתי תוספות, פיתה וסלטים והכל בפחות מ-40 ש”ח. אני הלכתי על טעימה של קציצות (מצויינות!) וטעימה מהשוקיים של אמא (אחלה!) עם אורז ותוספת דגולה מני דגל של שעועית מבושלת. רק בשביל התוספת הזאת שווה לנסוע לפתח תיקוה, ואם אתם בסביבה – זה בכלל חובה.