קישואים בשום ולימון

יכול להיות שזו תוספת. יכול להיות שזו מנה עיקרית. בטוח שזה טעים

מסכנים הקישואים. לא נורא הצליח להם. יצא להם שם של… איך נגדיר זאת בעדינות? הלפלפים של הירקות. וזה לא הוגן: מדובר בירק צנוע, עמל, חרוץ שעושה עבודה קשה במרקים, בתבשילים ובפשטידות, לא מתבלט, לא דורש לעצמו הרבה ונדחק הצידה. לא כמו האספרגוס, נער השעשועים של גן הירק ובטח שלא כמו הבצל הערס, הקישוא, אין דרך אחרת להגדיר אותו, הוא פשוט יורם.
הוסיפו לכך את זוועות המטבח המוסדי, שבו טבחים עצלים מקפידים לקנות רק קישואים גדולים ועציים (בשוק הסיטונאי קוראים לזה "קישואים של קיבוצניקים") ולבשל מהם כל מני תוספות ריריות ואפרפרות, והנה לכם רצח אופי ואסון שיווקי. וזה לא הוגן וגם לא חכם כי קישואים יכולים להיות כוכבים של ממש.
אז היום נעשה לקישוא מייקאובר ונהפוך אותו לתוספת מושלמת או למנה עיקרית קלה ודלת קלוריות להפליא. ממש כפי שזימר עידן יניב (במילות הקסם של סמדר שיר) "את לא צריכה להתאפר/ תשימי פס על הפסים/ את לא צריכה להתגנדר/ פשוט חייכי בלי היסוסים/ תהיי טבעית ונינוחה/ שדרי אלי את השמחה/ כי זה כל מה שאני מחפש בך" כך גם אנחנו נגיד לקישוא שלנו – תהיה אתה עצמך. אל תתחבא ואל תתבלט. בזה טמונה ייחודיותך והצלחתך (ועם כל הצער, בעודנו אומרים את זה ומצטטים שירה, נזכור גם את בילי ג'ואל ששר לאשתו את הבלדה המצמררת I Love You Just The Way You Are וזמן קצר לאחר מכן נטש אותה והתחתן עם דוגמנית).

תגיות
דילוג לתוכן