לפעמים השלם לא רק גדול מסף חלקיו, הוא אפילו עושה מהם צחוק. קחו לדוגמה את סלט המנגו הזה – לא רק שהוא טעים פחד ומשמש נושא מופלא לשיחה במהלך כל הארוחה (“מי היה מאמין שאפשר להכין תוספת לדגים ממנגו?!”), הוא גם מוכן באפס עבודה וכולל בונוס – תובנה מהפכנית על החיים. כן, כן, תובנה מהפכנית לא פחות.
מוכנים? ובכן, הנה התובנה: אין צורך לקלף מנגו. אוכלים אותו עם הקליפה! באמת, זה טעים ואני בטוח שכל הדיאטניות שמשביעות אותנו לאכול תפוחי אדמה בקליפתם, מלפפונים בקליפתם וביצים בקליפתן (טוב, כאן קצת נסחפתי), יספקו לנו שפע הסברים על הערכים התזונתיים הפלאיים של הקליפה, עם התאית והאנטי-אוקסידנטים וכל יתר הדברים שחשוב (גם אם לא תמיד כיף) לאכול. במקרה של המנגו בהחלט כיף לאכול את הקליפה, אבל אנא – שטפו היטב. אני בטוח שיש על הקליפה ריסוס שאתם לא צריכים בבטן.
הסלט שנכין מהמנגו שלנו נהנה מטעמי מתוק-חמוץ-חריף-כוסברה. אוי ואבוי למי שאינו אוהב כוסברה – זה לא עובד בלעדיה ולא, זה ממש לא אותו דבר עם פטרוזיליה. מי שקצת מפחד מחריף, לעומת זאת, יכול להפחית בכמות הפלפל הקצוץ, או להוציא ממנו את הקרומים והזרעים (שם החריפות) או אפילו לוותר עליו לגמרי. מגישים לצד דגים בגריל או חזה עוף, או סתם מצרפים ללהקת הסלטים שעל השולחן.


החומרים הדרושים
  • 2 מנגו
  • מיץ מלימון אחד
  • 1 זר כוסברה
  • 1 פלפל חריף קצוץ דק

אופן ההכנה:

  1. שוטפים היטב את שני פירות המנגו וחותכים לקוביות של 2-3 ס"מ (עם הקליפה).
  2. קוצצים את הכוסברה ומוסיפים. קוצצים דק-דק את הפלפל החריף הטרי ומוסיפים.
  3. סוחטים מעל מיץ מלימון אחד, מערבבים ומגישים.