נפלאות הסלט הכפול

קבלו מתכון לסלט גריסי פנינה, כל כך פשוט וכל כך טעים, שכבר הכנתי שניים שונים

גריסי פנינה הם גרגרי שעורה משויפים – הפשיטו מהם את הקליפה (לפני כן הם היו סתם גריסים) וכך הם הפכו למעט פחות מזינים, אבל קלים יותר לבישול או לעיבוד. בדרך כלל אנחנו פוגשים אותם במרקים או כתוספת – כלומר אחרי בישול במים חמים או טיגון. אבל היום, יום ממוזל ומשובח, נכין מהם סלט ללא בישול כלל.

אין צורך להתחיל להתאבל על הכתרים והשתלים שהשקעת בהם כל כך הרבה. הגריסים מושרים במים למשך לילה ולמחרת (אחרי סינון, כמובן) הם רכים במידה, נגיסים, טעימים ובעיקר – פחמימתיים וכיפיים להפליא. הכנתי מהם סלט עם פול ירוק טרי רגע לפני שהוא מסיים את הקדנציה הקצרה שלו כ"הירק שעכשיו בעונה" ועם עשבי תיבול. אין מה לומר – לראות פול מתבשל בסיר זה כל כך יפה וחמוד, שאפילו מלאכת הקילוף הכפול שלו (ולא לשכוח לעשות את הקילוף הראשון עם כפפות ניילון, אחרת האצבעות ישחירו) הופכת לנסבלת. תראו איזה יופי:

נחת, פול מתבשל

 

הנה החומרים (חוץ מהגריסים)

נו טוב, זה כל כך הצליח, שישר חשבתי – ומה אם אין פול? וכך, אל מול דרישת הציבור, הומצא סלט גריסי פנינה נוסף – עם אפונה (מהקפאה!) במקום פול ועם קוביות קישואים צהובים (ללא בישול!) לתוספת צבע וטעם. ואם אין קישואים צהובים? לזה יש לי שתי תשובות:

א. שמתם לב שאתם קצת מנדנדים?

ב. אפשר כוס גרגרי תירס מקופסה.

ובכן, הנה המתכון. כאמור, אם רוצים לקבל את הסלט השני (זה שמופיע בתמונה הראשית) מחליפים פול באפונה ומוסיפים משהו צהוב.

יאללה, לעבודה:

תגיות
דילוג לתוכן